Jutarnje temperature se sve više spuštaju, što je znak da smo u dijelu godine kad su posebno osjetljivi akumulatori u vozilima. Odnosno, sada će najviše vozača na svojoj koži osjetiti ranjivost akumulatora jer hladna su jutra okruženje u kojima oni najčešće zakažu pa ne možemo pokrenuti traktor, radni stroj, automobil. I tada postajemo svjesni da bez struje koju ta velika baterija pruža vozilo ne bi služilo ničemu, osim za popunjavanje parkirnog mjesta. Akumulator je srce električnog sustava traktora i ključan za pokretanje motora, ali i rad svjetala, prozora, brisača, klimatizacijskog uređaja, te čitavog niza drugih električnih potrošača.

Tehnologija i učinkovitost akumulatora također napreduju i prate sve veću kompleksnost modernih traktora, strojeva i automobila, no i dalje je riječ o potrošnoj komponenti koju ćete u nekom trenutku morati mijenjati, stoga je dobro redovno provjeravati njezino “zdravstveno” stanje. Redovne provjere stanja napona profesionalnim ispitivačem dat će vam do znanja je li vrijeme za zamjenu. Primjerice, ako je akumulator u cijelosti napunjen, ima napon od barem 12,6 volti, kod vrijednosti od 12,2 volti napola je pun, a kod 11,9 volti gotovo je prazan. Ako mjerač pokazuje manje od 11 volti, akumulator treba što prije zamijeniti. Redovnu izmjenu mogu preduhitriti razni problemi, a prvi znak da nešto nije u redu s vašim izvorom električne energije su sporija i teža pokretanja motora, ponajprije kod hladnog starta u ovo doba godine.